Hallgruppen Weather shelter_Bro Regstrup (2)
Hallgruppen Weather shelter_Bro Regstrup (3)
Hallgruppen Weather shelter_Bro Regstrup (1)
Presse

Broprojekt i Regstrup kører på skinner

Specialdesignet teltløsning giver optimale arbejdsbetingelser. Togstrækningen mellem Holbæk og Kalundborg er i fuld gang med at blive opgraderet, og i den forbindelse er den gamle bro på Hovedgaden i Regstrup revet ned. Projektet kører dog på skinner takket være en specialdesignet teltløsning fra Hallgruppen.

Den nye bro på Hovedgaden i Regstrup er lige nu overdækket af et 7,5 meter bredt og 51 meter langt arbejdstelt, imens der arbejdes på at bygge en højere bro end tidligere.

Banedanmark har sat gang i arbejdet med at etablere kørestrøm og elektrificere togdriften på strækningen, og til at løfte opgaven har de peget på entreprenørvirksomheden Aarsleff. Entrepriseleder Niki Byriel fortæller, at arbejdet er kommet godt undervejs – og at det omskiftelige vejr ikke har været en udfordring takket være en specialdesignet teltløsning fra Hallgruppen.

“Vi bygger i vinterhalvåret, så er det afgørende for os at have udstyr, der kan klare sig i alt slags vejr og sikrer, at hverken storm eller nedbør bliver en hæmsko for gennemførelsen af projektet,” siger Niki Byriel og uddyber:

“Normalt laver vi ikke projekter som dette om vinteren, men det har vi haft mulighed for i dette tilfælde takket være teltløsningen fra Hallgruppen. Den giver os et optimalt arbejdsklima, hvor vi kan fokusere 100 procent på vores arbejde.”

Sikkerhed har højeste prioritet

Broprojektet udgøres blandt andet af et større membranarbejde på brodækket, der startede d. 26. februar og løber seks uger frem. Hallgruppens telt er specialdesignet med udgangspunkt i deres mange standard arbejdstelte og er skræddersyet, så det lever op til Aarsleffs krav og ønsker.

Ud over specielle mål har teltet også ekstra styrke – en nødvendig sikkerhedsforanstaltning i forbindelse med togdriften, hvor hastighederne kan nå op på 120 kilometer i timen.

“Vi ved, hvor vigtigt det er med holdbare løsninger, så vind og vejr ikke sætter en stopper for projekter og giver den nødvendige sikkerhed. Overdækningen stod opført under vindstød med op til 34 m/s, tæt på orkanstyrke. Det stod teltet imod uden problemer, og vi er stolte over at kunne levere en sikker, stabil og tæt løsning til broprojektet, som får stor betydning for den lokale infrastruktur,” siger Kim Jansdorf, direktør hos Hallgruppen.

Imens projektet står på, er broen af sikkerhedsmæssige årsager afspærret for trafik. Når projektet er nået til vejs ende, vil der på strækningen mellem Holbæk og Kalundborg køre eltog fra december 2027, som støjer og belaster miljøet mindre.

____________________

Læse mere om denne sag:

Teltløsning sikrede optimale betingelser ved broarbejde